sobota, 9 października 2010

Donald i dopalacze

Wszyscy piszą o dopalaczach, więc chyba też trzeba. Ale co tu napisać oryginalnego, gdy wszystko już napisano? Może po prostu wrzucę kilka cytatów naszego Wielkiego Przywódcy. Głównie o dopalaczach, ale nie tylko.
  1. "Tak jak w innych stanach nadzwyczajnych, także i w tej sprawie dojdzie do konfliktu pomiędzy różnymi wartościami, które gwarantuje konstytucja i zwykłe poczucie uczciwości, ale tak jak w przypadku wojny, powodzi, innych klęsk żywiołowych, jako państwo decydujemy się na zasady, reguły postępowania i przepisy, które są w konflikcie z innymi zasadami lub wartościami, jakie chcemy chronić" 
  2. "Walka z dopalaczami, to stan najwyższej konieczności" 
  3. "Dotychczasowa rutyna prawna, cała tradycja prawa wydaje się być bezradna naprzeciw przygotowanej organizacji, ludziom, pieniądzom, prawnikom, którzy ścigają się z przepisami prawa, nie dając realnie szansy państwu i służbom państwowym na doganianie tych "wynalazków", które de facto są trucizną zagrażającą życiu i zdrowiu dzieci i młodych ludzi, bo to jest główny segment tego rynku... czas podjąć wyzwanie i tę rutynę złamać"
  4. „Walka z dopalaczami to walka o zdrowie obywateli Unii Europejskiej. Polska łączy się z innymi narodami Europy w sprzeciwie wobec nim.”
  5. "Konieczność podjęcia niezwłocznych działań mających na celu kompleksowe rozwiązanie tego problemu, celem zminimalizowania wielkiego zagrożenia dla zdrowia obywateli Unii Europejskiej, jakie stanowią dopalacze".
  6. "grubo ponad tysiąc dobrze zorganizowanych, legalnych punktów sprzedaży dopalaczy"
  7. [zjawisko handlu dopalaczami] "zaczęło rozrastać się niczym złośliwy nowotwór" 
  8. "Na handel tymi "wynalazkami" może zdobyć się tylko człowiek tkwiący w zgniliźnie rynsztoku, człowiek o moralności alfonsa."
  9. "Nie będzie litości dla tych, którzy życie młodych obiecujących ludzi chcą zamienić w piekło uzależnienia."
  10. "Sprzedaż dopalaczy, w wielu wypadkach nie ma nic wspólnego z autentycznym życiem naszej młodzieży w mieście i na wsi, z jej pracą i zainteresowaniami, jej kłopotami i marzeniami."
  11. "Nie damy tym ludziom oddechu. Osiągniemy sukces"
  12. "Będzie wielki krzyk, że to co robimy, jest poza prawem. Ale tak jak na wojnie, będziemy działać nawet ocierając się o działanie na granicy prawa"
  13. "Zniszczymy wszystkich handlarzy dopalaczami bez skrupułów. Możecie jeszcze krzyczeć, że dzieje się im krzywda, że PO rządzi Polską, lecz to nie zawróci nas z drogi. 

Ok. dokonałem manipulacji, przyznaję. Pomiędzy cytaty naszego współczesnego przywódcy tak dzielnie zapowiadającego łamanie prawa w imię "dobra społecznego" wkleiłem cytaty tow. Władysława Gomułki ps. "Wiesław". Zamieniłem jedynie niektóre słowa na "dopalacze" kilka zwrotów unowocześniłem i usunąłem kilka pojedynczych słów mających jednoznaczny kontekst historyczny, które zdradziłyby kto je wypowiedział (a nie zmieniały charakteru cytatów).

A teraz mały quiz... Czy potraficie rozpoznać, które cytaty pochodzą z którego wodza? Ja zapisałem sobie odpowiedzi na kartce, bo po chwili sam zacząłem mieć wątpliwości...

5 komentarzy:

  1. 8- Gomułka, 9- Tusk. Ale najgorsze jest to, że pierwszych 3 nie jestem w stanie rozróżnić. Jak w folwarku zwierzęcym - i zwierzęta już nie mogły rozróżnić, którzy to ludzie, a którzy świnie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety byłem chyba jedynym, kto spróbował się zmierzyć z zagadką. Może już czas na odpowiedź?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ok, miałem nadzieję, że więcej osób spróbuje, ale widocznie zagadka za trudna.
    1 - Tusk
    2 - Tusk
    3 - Tusk
    4 - Gomułka
    5 - Tusk
    6 - Tusk
    7 - Tusk
    8 - Gomułka
    9 - Tusk
    10 - Gomułka
    11 - Tusk
    12 - Tusk
    13 - Gomułka
    Pewnie wszyscy myśleli, że więcej jest z Gomułki a nie z Tuska :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocie, ty się nie śmiej bo k... nie jest śmieszne... Też myślałem, że jest więcej Gomułki i odpowiedziałem tylko na pewniaka. BTW- jaka była nagroda? Jak konkurs to i nagroda zwykle

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja wiem, że to coraz mniej śmieszne, ale co można więcej zrobić ponad śmiech.
    A co do nagrody - jaka nagroda przysługuje za odgadnięcie 2 z 13 :)?
    Ale ok, mogę np. opublikować jakiś Twój tekst.

    OdpowiedzUsuń